25 Nisan 2013 Perşembe

Süt Reçeli


 Cafe fernando da gördüğüm bu süt reçeli tarifini denemek için uzun bir süre bekledim. Aslında sanırım pek inanmadım sütten reçel yapma fikrine. Sonra süt reçelinin dondurma yapımında kullanılabileceğini öğrenince, bir cesaret giriştim. Açıkcası neymiş kafamda büyüyen ben de anlamadım. Son derece basit, süt ve şekeri genişçe bir tencerede kaynatıyoruz, fokurdamaya başlayınca altını kısıp karbonatı atıyoruz ve biraz köpürüyor. Taşma tehlikesini atlattıktan sonra orta hararetli ateşte yaklaşık 1 saat sütün içindeki suyun uçmasını şekerin de kendi çapında karamelize olarak bize enfes bir tat bırakmasını bekliyoruz. Arada karıştırıp kıvamını kontrol ederek, reçel suyu kıvamına gelince altını kapatıyoruz. Her reçelde olduğu gibi soğuduğunda biraz daha katılaşıyor. Sonra kavanoza alıp istersek kahvaltıda ekmeğe sürmek, ya da kek kurabiye süslemesinde kullanmak üzere buzdolabında saklıyoruz.
( Altını kapattıktan sonra, henüz sıcakken içine atacağımız 1 paket bitter çikolatayı eriterek kahvaltılık çikolata da yapabiliyormuşuz. Denemedim. Sadece okuduğumu iletmek istedim.
Malzemeler;

1 litre taze süt
1 su bardağı şeker
1 çay kaşığı karbonat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder