24 Nisan 2013 Çarşamba

Romantik Karnıbahar:)


Aslında altı üstü turşu:) Ama pembenin bu güzel tonuna bürünmüş karnıbaharlara sadece turşu deyip geçmek haksızlık olabilirdi. Bu mucizeyi gerçekleştiren orta boy bir kırmızı pancar.  Tam olarak şöyle hazırladım.

 Öncelikle iyice yıkadığım pancarımı kabuklarını soymadan dilimledim. Üzerini geçecek kadar su ekleyip 1 taşım kaynattım. Kabuğundaki renk suya geçtiği için artık kabuklarını soyabilirdim. Soğuyan pancar suyu, üzüm sirkesi, su, kaya tuzu ve limon tuzunu ekleyip turşu suyumuzu oluşturuyoruz. Annemden gördüğüm yöntemle iyice yıkadığım yumurtamı suya atıp hafif üste çıktığını görünce tuz ayarının tamam olduğunu anladım. Sonrası sebzeleri cam kavanoza yerleştirip üzerine suyunu koyup besmeleyle kapağını kapatıyoruz. 10 gün kadar karanlık ortamda bekletip sonra mis gibi ev yapımı turşumuzu yiyoruz.

Malzemeler;
1 adet karnıbahar
1 adet kırmızı pancar
4 5 diş sarımsak
1 bardak üzüm sirkesi
2 bardak su
3 4 yemek kaşığı kaya tuzu
1 yemek kaşığı limon tuzu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder