13 Mart 2013 Çarşamba

Çatlak kurabiye


Bu ara internette onlarca sayfada karşılaştığım bu çatlakları ben de merak ettim ve denedim. Hayatımda gördüğüm en lezzetli çatlaklarla tanıştım. Yapımı çok kolay, hatta pişme süresinin 10 dakika olması süper, ama o bekleme süresi yok mu..resmen sabır sınıyor..
Malzemeler;
200 gr bitter çikolata
100 gr tereyağ
1 yemek kaşığı kakao
Yarım bardak şeker
3 yemek kaşığı süt
2 yumurta
1+4/3 bardak un
Kabartma tozu
Bir çimdik tuz

Hazırlanışı
Tereyağ eritilip içine çikolataları kırıyoruz, karıştırarak erimesini sağlıyoruz, içine 1 yemek kaşığı kakaoyu  da karıştırıp soğumasını bekliyoruz. Diğer tarafta yumurta , şeker ve 1 çimdik tuzu mikserle kar gibi olana kadar çırpıyoruz. Soğuyan çikolatalı karışımı yumurtalı karışıma ekleyip içine un ve kabartma tozunu karıştırıyoruz. Koyu bir kek karışımı kıvamına geliyor... Buzdolabında en az 3 saat beklemeye alıyoruz. Bekleme süresinin sonunda donan karışımdan kurabiye topları yapıp pudra şekerine bulayarak 170 derece önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişiriyoruz. Afiyetler olsun....Bu arada tarifi cahidejibek.com dan aldım. Ama fotoğraf benim..iananmayan bize gelsin...


2 yorum:

  1. çok nefis gözüküyor seldacım.canım çekti valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekleme süresini unut ve yap bence feyzacım:)

      Sil